Thursday, January 09, 2003

مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان غربي : اجراي موسيقي در رستوران به اصل و شان هنر لطمه ميزند !
حجت الاسلام محمدباقر سپهري اظهار داشت : در اين شرايط ، گروه هنري از لحاظ ارزشي و منزلت و امنيت ماهوي آن ، خود را حفظ خواهد كرد !
وي گفت : هنر نبايد در خدمت ابتذال قرار گيرد و سو استفاده از آن براي منافع زودگذر فردي به صلاح خود هنرمند و هنر نيست .
وي ادامه داد : باز كردن فضا و اجراي موسيقيهايي در رستورانها و جاهايي اينچنيني است كه باعث ابتذال آن شده و به اصل و شان هنر لطمه ميزند .
مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان غربي تصريح كرد : بايد نسل بعدي را از ميراث و سابقه و افتخارات فرهنگي بومي خودش آگاه ساخته و به نحو صحيح و احسن به او انتقال دهيم .
وي با عنوان اينكه بين موسيقي و ساير رشته هاي هنر فرقي نيست گفت : چون وزارت ارشاد اسلامي مولد هنر نيست و در حوزه هدايت و حمايت و نظارت بر كارهاي هنري فعاليت ميكند ، به نوعي بستر و زمينه و شرايط تحقق هنر را ايجاد ميكند .
اين كارشناس فرهنگي آموزش ، برگزاري و اجراي موسيقي و تجليل و معرفي هنرمندان را از راهكارهاي انتقال هنر به نسل بعدي عنوان كرده و گفت : يكي از راههاي انس نسل جديد با موسيقي سنتي و ميراث هنري شناساندن چهرههاي بومي و خودي و پيشكسوت ميباشد .
وي خبر از راه اندازي سايت فرهنگي هنري در استان داد و گفت : با ايجاد اين سايت تمام ظرفيتها و زمينه هاي فرهنگي و هنري مرزهاي خود استان و حتي كشور و فراتر از آن را در خواهد نورديد و ظرفيت و زيباييهاي هنري استان را براي معرفي و تبليغ و شناساندن آن به جهانيان عرضه خواهد نمود .
وي در جمع بندي اين بخش از سخنان خود افزود : مجموعه كارها و امور ذكر شده در عدم انقطاع و بريدگي هنري و ارتباط با نسلهاي حال و آينده و گذشته نقش بسزايي دارد .
حجت الاسلام سپهري با مهم ارزيابي كردن معرفي آثار و هنرمندان از طريق رسانه ها براي گسترش فرهنگ و هنر گفت : نمايش كارهاي هنري ( موسيقي و برگزاري نمايشگاهها ) از طريق تلويزيون يك تعامل بين هنرمندان و مخاطبين ايجاد كرده و بستري براي رساندن و شناسايي آثار هنرمند به مردم ميشود .
وي در خاتمه اظهار داشت: صدا و سيما جايگاه مناسبي براي شناساندن هنرمندان كه سرمايه هاي ملي و فرهنگي و هنري ما هستند ميباشد .

0 Comments:

Post a Comment

<< Home