Thursday, January 09, 2003

آلبوم بي ريا با صداي رسول اكبريان منتشر شد

Click on to enterآلبوم بي ريا با صداي رسول اكبريان منتشر شد
آلبوم بي ريا با صداي رسول اكبريان و آهنگسازي استاد همايون خرم ، پدرام كشتكار ، رسول اكبريان ، فرزين فردين فرد و ترانه هايي از تورج نگهبان ، مولوي ، حكيم عمر خيام ، افشين سياهپوش و ندا كارگر منتشر گرديد .
سبك آلبوم تلفيقي از پاپ و سنتي بوده و شامل 8 قطعه به نامهاي خواب پريشون ، گمشده ، مادر ، زائر ، جان دل ، گناه عشق ، غريبه آشنا و قافله عمر مي باشد .
رسول اكبريان متولد 1340 در شهر فرهنگ و هنر ، اصفهان بوده و دلبستگي خاصي به موسيقي اصيل ايراني دارد وي از سال 1364 آموزش رديفهاي موسيقي را با شنيدن نوارهاي زنده ياد محمود كريمي آغاز و در محضر اساتيد پيش كسوت و به نام اصفهان خصوصا آقاي عليرضا افتخاري آنرا ادامه و خود را تا آخر عمر شاگرد اين عزيزان ميداند .
او در مورد آلبوم بي ريا ميگويد : اين كار نتيجه تلاش جمعي از هنرمندان عزيز و گرانقدر كشور بوده و آنرا با تمام اخلاص به جوانان پر شور ، مادران با عاطفه ، پدران مهربان و سالخوردگان خردمند كشورمان تقديم و افتخار ميكنم كه دو آهنگ خاطره انگيز از جناب استاد همايون خرم را بازخواني كرده ام .

بدون شك شاخص ترين قطعه اين آلبوم “ گمشده “ از ساخته هاي جاودان استاد همايون خرم و با شعري از تورج نگهبان مي باشد كه ياد آور خاطرات بسيار دور است . قدرت و استحكام شعر وآهنگ موجب گرديده كه اين تصنيف با گذشت سالها همچنان در اذهان باقي و لطافت خود را حفظ نمايد و رسول اكبريان آنرا با صدايي گرم و دلنشين به زيبايي اجرا و رضايت خاطر استاد را فراهم نمايد چنانكه وي در گوشه اي از آلبوم ميگويد :
آهنگهاي خاطره انگيزم كه توسط خوانندگان جوان خوانده مي شود مرا به دوران جواني و خاطرات خوب آن مي برد براي آقاي اكبريان كه در اين مجموعه دو تصنيف گمشده و گناه عشق را خوانده اند آرزوي توفيق روز افزون دارم .
تصنيف گمشده با صداي رسول اكبريان
آهنگساز : همايون خرم
شاعر : تورج نگهبان


نيمه شبان تنها / در دل اين صحرا / گمشده خود را / مي جويم
رفت و / نواي غم ز طنين ترانه من / نشنود
رفت و / كلامي هم دل من دگر از غم او / نسرود
شد سپري عمري / خبر از مَه رفته من نرسيد
بين به پيامي هم / گره از دل خسته من نگشود
نيمه شبان تنها / در دل اين صحرا / گمشده خود را / مي جويم
من كه هم آوازم / با سخن سازم / راز جداييها / مي گويم
من كيَم آهي / مانده به لبها / آتش عشقي / در دل شبها / راه گريزم / مي بندد
خسته و تنها / ماه و ثريا / بر شب تارم / مي خندد
رفت و / نواي غم ز طنين ترانه من / نشنود
رفت و / كلامي هم دل من دگر از غم او / نسرود
در خلوت شبها / تنها منم
حيران به راهي / نا پيدا منم
افتاده اي از پا / در راه او
دلداده اي مست و / رسوا منم
بي پروا منم / بي پروا منم


ورود به صفحه بي ريا و شنيدن نمونه كوتاه آهنگها
نظرات و پيشنهادات شما