Tuesday, November 21, 2006

"بابك بيات" همچنان در بيمارستان بستري است


بابك بيات ـ آهنگسازـ همچنان در بيمارستان بستري است.
به گزارش خبرنگار هنري ايسنا، روز گذشته محمدباقر قاليباف شهردار تهران به‌همراه مجيد جوزاني، مدير كل فرهنگي شهرداري تهران به عيادت بابك بيات كه در بخش ICU بيمارستان ايران‌مهر بستري است، رفتند.
جوزاني در اين رابطه به ايسنا گفت: در جريان اين ملاقات مقرر شد دفترچه بيمه خدمات درماني از سوي شهرداري تهران، براي آقاي بيات كه تاكنون از اين تسهيلات بي‌بهره مانده است، صادر شود.
بابك بيات طي هفته‌ي گذشته به دليل نارسايي مزمن و پيشرفته‌ي كبدي در بيمارستان بستري شد. همچنين پزشك معالج او همان زمان اعلام كرد: اين هنرمند، نيازمند انجام عمل پيوند كبد است، اما انجام اين عمل نيازمند بهبودي نسبي بابك بيات است.
همچنين امروز نيز طي تماس خبرنگار ايسنا با بيمارستان مطرح شد: وضعيت بابك بيات نسبت به روزهاي گذشته روبه بهبودي است.

"بابك بيات" به بخش عمومي بيمارستان منتقل شد
بابك بيات كه از اواخر هفته گذشته در بخش ccu بيمارستان ايران مهر بستري شده بود با بهبودي نسبي حال‌اش به بخش منتقل شد.
به گزارش خبرنگار هنري ايسنا، اين آهنگساز 60 ساله كه موسيقي متن بسياري از فيلمهاي ايراني را ساخته است از هنرستان عالي موسيقي فارغ‌التحصيل شده و با گذراندن دوره اپراتوري در ايران و دو دوره كارشناسي در خارج از كشور به عنوان خواننده رسمي در گروه كر و تينور اپراي تهران فعاليت داشته است.
از فيلم‌هاي اين آهنگساز با تجربه مي‌توان به "مرگ يزدگرد"، "اتوبوس"، "طلسم"، "شايد وقتي ديگر"، "عروسي خوبان"، "كشتي آنجليكا"، "عروس"، "پرده آخر"، "مسافران"، "ولايت عشق"، "روز فرشته"، "سرزمين خورشيد"، "افسانه‌ي سلطان و شبان"، "مرسدس"، "شيدا"، "قرمز" و ...اشاره كرد.
وي همچنين در دو دوره جشنواره فيلم فجر موفق به دريافت سيمرغ بلورين بهترين موسيقي متن شده است. بيات درگفت‌وگويي كه مهر ماه سال گذشته با ايسنا داشت اعلام كرده بود: تا لحظه‌اي كه تكليف‌ام در اين كار مشخص نشود دست به ساخت موسيقي فيلمي نخواهم زد.
وي اظهار داشت: من بيش از 18 سال به صورت سينه‌خيز در اين حرفه حركت كردم و موسيقي فيلم ساختم و با عشق و علاقه كارم را ادامه دادم. اگر صورت هزينه‌ها و دستمزد من را در اين مدت نگاه كنيد از اينكه يك آهنگساز با اين همه زحمت چنين زندگي مي‌كند و درآمد كمي در حد يك كارمند داشته است خنده‌تان مي‌گيرد.


استاد برخيز و نوايي ديگر بساز
بابك بيات كه نام او با بسياري از فيلم‌هاي ايراني گره خورده به دليل نارسايي كبد در بيمارستان ايرانمهر بستري است.
بابك بيات
خبرگزاري ميراث فرهنگي- فرهنگ و هنر- صداي آن پيانوي كهنه ناكوك مي‌پيچد در گوشم. مادر «كيان» به بغل از كوچه‌هاي خالي و سرد مي‌گذرد. با آن نگاه ترسخورده و دستكش‌هايي با سرانگشتان سوراخ. صداي كلاويه‌ها مثل ضربات پتك است بر سري كه از تماشاي آن تصاوير سياه و سفيد و شنيدن صداي آن پيانوي ناكوك به درد مي‌آيد.
بابك بيات سازنده موسيقي متن «شايد وقتي ديگر»‌ اين روزها در بخش آي سي يوي بيمارستان ايرانمهر بستري است. مي‌گويند از نارسايي مزمن كبد رنج مي‌برد. دست‌هايش آرام روي ملافه خشكيده و چشم‌هاي بسته‌اش در زمينه آن صورت زرد و نزار،‌ هنوز به كلاويه‌ها نگاه مي‌كند. شايد در ذهنش دارد نت‌هاي موسيقي متن ديگري را مي‌پرورد.
اگر وقت ديگري بود شايد مشغول پرورندن نت ها در ذهن بود تا آهنگي بسازد.
باباك بيات متولد 1325 تهران از سن 19 سالگى در اپراى تهران و زير نظر اولين باغچه‌بان، ثمين باغچه‌بان و نصرت‌الله زابلى با موسيقى كلاسيك و جهانى آشنا شد و در حدود پنج سال همكارى خود را با اين اپرا ادامه داد.
موسيقي متن بسياري از فيلم‌هاي مطرح سه دهه اخير از ساخته‌هاي اوست؛ مسافران، كشتي آنجليكا، پرده آخر، عروس، طلسم، دوزن، شيدا و سريال سلطان و شبان تنها بخشي از نام‌هايي است كه به خاطر مي‌آيد.
براي او سلامتي دوباره آرزو مي‌كنيم تا بتوانيم خود را به نواهاي تازه‌اش ميهمان كنيم
بنفشه محمودي

0 Comments:

Post a Comment

<< Home