Saturday, September 14, 2002

The Waitگفتگو با مهرداد طيار خواننده آلبوم جديد انتظار
ايران موزيك2002 : با سلام به شما و تشكر از اينكه درخواست مصاحبه با خبرنامه اينترنتي ايران موزيك 2002 را پذيرفتيد اول از همه خودتون رو براي خوانندگان ما معرفي كنيد و بگوييد موسيقي را از كي شروع كرديد ؟
+ من هم اول سلام ميكنم به شما و خوانندگان خوب اين خبر نامه بايد بگم مهرداد طيار هستم متولد شب يلداي سال 1347 ، در محله قديمي محمديه بدنيا اومدم ، در حال حاضر ساكن تهران و محله ستارخان هستم ، متاهل هستم و دو دختر ناز و دوست داشتني دارم
در مورد موسيقي از بچگي علاقه زيادي به ساز و آواز داشتم ولي از سن 14 سالگي بطور جدي با نواختن پيانو شروع به يادگيري كردم بعدها با دوستانم يك اركستر كوچك تشكيل داديم و چندين سال به عنوان خواننده گروه اجراي برنامه ميكردم البته بيشتر برنامه ها جنبه خيريه داشت و براي مراكز درماني و موسسات بهزيستي فعاليت ميكردم
+ آقاي طيار چطور شد كه به فكر توليد كاست و اينجور كارها افتاديد ؟
بهر حال هر خواننده اي دوست داره كه يك روزي كاستش توليد و منتشر بشه ولي من از زماني كه شروع به كار حرفه اي كردم و با مرحوم فريدون فروغي در هتل آناي كيش آشنا شدم و برنامه اجرا ميكردم به فكر توليد آلبوم افتادم ، مرحوم فروغي از هنرمندان خوب كشور بود و كمك خيلي زيادي به من كرد و من بيشتر دانسته هاي خودم رو مديون ايشون هستم بخصوص در زمينه تئوري موسيقي و سلفژ همينطور از اساتيد ديگه اي مانند آقاي مرتضي دلشب و آقاي سيد اميد ابطحي و ... هم استفاده هاي زيادي كردم ، حدود چهار سال هم كه عضو انجمن صنفي هنرمندان موسيقي ايران هستم و سعي كردم ارتباط خوبي را با هنرمندان موسيقي برقرار و از آنها مطالب زيادي رو ياد بگيرم بخصوص از پيشكسوتها و قديمي هاي اين رشته .
- كاست انتظار به خوانندگي شما تازه منتشر شده لطفا اين آلبوم رو معرفي و راجع به تهيه و توليد اون براي خوانندگان ما توضيح بدهيد
+ مقدمات تهيه و توليد اين كاست از زمستان سال گذشته ( 1380 ) و با تلاشهاي شبانه روزي دوست خوبم آقاي امير شهبازيان با آهنگساز ي روي 8 قطعه از ترانه هاي آقايان داود بصيري و اشكان رحيمي كه از ترانه سرايان خوب كشور هستند آغاز شد كه با زحمات مجموعه نوازندگان حرفه اي مانند آقايان ناصر رحيمي ( فلوت ) ، شهريار فريوسفي ( باقلاما ) ، امير شهبازيان ( پيانو و كيبورد ) ، اميد حجت ( گيتار الكتريك ) ، رسول بهبهاني ( ويولن سلو و ويولن آلتو ) ، سيد اميد ابطحي ( ويولنسل ) ، عماد رضا نكويي/ مازيار ظهيرالديني/ علي جعفري/ برديا كيارس ( ويولن ) ، فرشيد حفظي فر ( ابوا ) ، پرويز وزيري ( فلوت عربي ) ، حميدرضا شكرابي ( قانون ) ، عليرضا ميرآقا ( تومبا ) ، مرثضي عابدي ( تمپو عربي ) ، امير شهبازيان ( دف باس ) ، و بچه هاي خوب گروه كر صدا و سيما كار به مرحله ضبط نهايي برسد . آقاي رحيم شب خيز هم با حوصله تمام كار ضبط ديجيتال آين آلبوم رو انجام داده اند و همينطور كه گفتم آقاي امير شهبازيان آهنگسازي و تنظيم قطعات را بر عهده داشتند كه همينجا از تلاشهاي تمامي اين دوستان تشكر ميكنم راستي تا يادم نرفته اين رو بگم كه بيشتر قطعات گيتار اين آلبوم رو دوست عزيزم آقاي شادمهر عقيلي نواخته اند كه اسمشون روي جلد نوار نوشته نشده است و همينجا از ايشون هم تشكر ميكنم و اميدوارم هر جا كه هستند موفق باشند ، مسئوليت پخش اين آلبوم رو هم با مذاكراتي كه با مديران شركت ستاره سحر انجام دادم ايشان به عهده گرفتند
- آقاي طيار چطور شد كه نام انتظار رو براي كاست انتخاب كرديد ؟
+ انتظار نام يكي از اشعار اين آلبوم بود و من هم نسبت به اين كلمه و پيام اين شعر احساس خاصي داشتم به همين دليل اسم كاست رو انتظار گذاشتم و طرح روي جلد كاست رو هم ايستگاه مترو انتخاب كرديم
- آقاي طيار اينروزها تعداد زيادي كاست توليد و روانه بازار ميشود ميخواستم نظر شما را راجع به اين كارها همينطور موسيقي پاپ بدونم
+ بطور كلي موسيقي هميشه همراه انسان بوده و روح انسان وابسته به موسيقي است پس بدون آن روح افسرده و جسم هم پژمرده خواهد شد موسيقي پاپ نوعي از موسيقي است كه با شرايط و احساسات جواني بيشتر سازگار بوده و اين نياز روحي را بهتر سيراب ميكند و شور و نشاط كه لازمه اين دوره است را ميدهد در مورد توليد آلبومها به اين نكته بايد توجه زيادي بشود بويژه آنكه موسيقي پاپ بيشتر حسي است من در آلبوم انتظار خيلي سعي كردم كه اين را در نظر بگيرم و تلاش كردم تا با استفاده از نوع سازبندي و همينطور استفاده از سازهاي اگوستيك و زنده جنبه حسي كار را بالا ببرم
- فكر ميكنيد استقبال از اين كاست چگونه باشد ؟
+ به هر حال من و تمام عوامل توليد و پخش اين كاست تمام سعي و تلاش خودمون را كرديم و اميدواريم به لطف خدا استقبال مردم خوب باشد هر چند كه نتوانستم حتي در شبكه استاني زادگاه خودم آنرا از راديو و يا تلويزيون پخش كنم و بزرگترين رسانه ملي كشور كمترين حمايتي را از ما نميكنه ولي اميدواريم كه مردم بخصوص جوانان و علاقمندان به موسيقي از آن استقبال كنند
- اگر خاطره اي از توليد اين كاست داريد براي خوانندگان ما بگوييد
+ تهيه يك كاست هميشه با خاطرات زيادي همراهه به خصوص اينكه جمع كردن يك گروه و اجراي كار جمعي مثل توليد كاست خاطره هاي خوش و ناخوش زيادي را داره . يك روز براي ضبط از استوديوي آقاي شب خيز وقت گرفته بوديم و برنامه ريزي كرده بوديم كه اول آقاي ناصر رحيمي كه از نوازنده هاي برجسته و قديمي كشور هستند فلوت را بزند و بعد گيتار شادمهر را كه زمان زيادي را مي برد ضبط كنيم ولي چون شادمهر براي ضبط در يك استوديوي ديگري وقت داشت و بايد ميرفت خيلي عجله داشت و هي ميگفت كه بايد اون اول بزنه و بعد فلوت را ضبط كنيم بالاخره كار به قرعه كشي افتاد و شادمهر با خوش شانسي قرعه برد و آقاي ناصر رحيمي بيشتر از يك ساعت در استوديو براي ضبط يك قطعه كوتاه معطل شدند
- برنامه شما براي كارهاي بعدي چيست ؟
+ هنوز براي كار بعدي خيلي فكر نكردم ولي در آينده نزديك قصد اجراي چند كنسرت براي مردم و جوانان خوب كشورم را دارم
- مجددا از اين كه وقتتون را در اختيار ما قرار داديد و در اين گفتگو شركت كرديد تشكر و سپاسگزاري ميكنم
+ من هم از شما و همينطور از دوستاني كه در زمينه اطلاع رساني از طريق اينترنت تلاش و فعاليت ميكنند و سعي در معرفي بهتر كارها و پيشرفت و توسعه آن زحمت ميكشند تشكر و قدرداني ميكنم همچنين از تمامي علاقمندان به موسيقي خواهش ميكنم كه اگر پيشنهادي ، انتقادي و يا صحبتي با من دارند آنرا به آدرس اي ميل من و يا به آدرس الكترونيكي خبرنامه ايران موزيك 2002 ارسال نمايند
- ما هم از طرف همكارانمان در سايت ايران موزيك 2002 از شما تشكر ميكنيم وبرايتان آرزوي موفقيت داريم .
ورود به صفحه انتظار و شنيدن آهنگها


0 Comments:

Post a Comment

<< Home