Wednesday, September 04, 2002

آهنگ گنجشكك اشي مشيفرهاد به خاک سپرده شد
سرويس موسيقي پندار - شنبه 12 شهريور 1381 - 13:28:48
فرهاد مهراد آوازه خوان اجتماعی دهه 50 ايران به علت رعايت مسائل بهداشتی در شهر پاريس شهری که صادق هدايت و غلامحسين ساعدی نيز پيش از او آراميده بودند دفن شد.
پيكر فرهاد مهراد خواننده و نوازنده موسيقي پاپ صبح ديروز در فرانسه به خاك سپرده شد.
به گزارش ايسنا، مركز موسيقي اعلام كرد: اين اقدام به دستور پزشكان معالج فرهاد و به خاطر رعايت نكات ايمني و بهداشتي صورت گرفته است.
براساس اين گزارش پس از اعلام خبر فوت فرهاد، مركز موسيقي و بستگان اين هنرمند براي بازگرداندن پيكر فرهاد به ايران رايزني‌هايي را با سفارت ايران در فرانسه و مقامات فرانسوي صورت دادند اما پزشكان معالج به دليل مسري بودن بيماري فرهاد (هپاتيت C) و ايزوله كردن جسد فرهاد دستور دفن او را صادر كردند

--------------------------------------------------------------------------------

● پيام وزارت فرهنگ و ارشاد در سوگ فرهاد
ایسنا - شنبه 11 شهريور 1381 - 23:14:27
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سوگ فرهاد دو روز پس از درگذشت وی امروز بیانه ای صادر کرد که در ادامه می خوانیم
به گزارش خبرنگار روی خط پندار به نقل از ايسنا، در نمابر ارسالي مركز موسيقي آمده است:
فرهاد مهراد - هنرمند محبوب موسيقي ايران كه با تحمل يك دوره بيماري سخت و طولاني دار فاني را وداع گفت يقينا از جمله هنرمنداني است كه تاريخ موسيقي ايران نام وي را در شمار روشنگران پوياي اجتماعي ايران جاي خواهد داد.
فرهاد در موسيقي پاپ ايران هنرمند بي‌بديل است كه جامعه و زمان را به خوبي درك مي‌كرد، هوشمندانه و فهيم لباسي فاخر در پيكر انديشه‌اش و در تلالويي پاك از هنر خويش مي‌آراست.
صداي او با سرود “محمد” براي مردم ايران جاودانه است، آنگاه كه مردم به دنبال يك ناجي براي روح و جسم خويش به سوي هر معرفت با شيفتگي تمام مي‌شتافتند او “محمد” را براي مردم خويش والامقام معرفي كرد.
نامش و يادش جاودان
ضايعه درگذشت فرهاد را به جامعه هنري ايران به ويژه جامعه موسيقي كشور تسليت عرضه نموده و از خداوند متعال شادي روح او و بقاي عمر بازماندگان را خواستاريم.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home