Monday, September 25, 2006

گروه "زرياب" در ماه رمضان كنسرت برگزار مي‌كند

گروه "زرياب" در ماه رمضان كنسرت برگزار مي‌كند
داريوش خواجه‌نوري از موسيقي مبتذل داخلي انتقاد كرد
گروه موسيقي "زرياب" به خوانندگي داريوش خواجه‌نوري روزهاي ششم تا نهم مهرماه در مجموعه‌ي سعد‌آباد به اجراي برنامه مي‌پردازد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)،‌ خواجه نوري خواننده اين گروه به همراه كامران همتي پور مدير برگزاري اين كنسرت روز يكشنبه در جمع خبرنگاران به تشريح اين برنامه‌ پرداختند.

كامران همتي پور در اين جلسه گفت: قرار بود استاد ذوالفنون همانند ديگر برنامه‌هاي قبلي‌شان با گروه خواجه نوري در اين كنسرت حضور داشته باشند ولي چون اجراي اواخر شهريور ماه گروه "زرياب" به تعويق افتاد،ايشان به دليل اينكه قرار بود كنسرتي اجرا كنند نتوانستند در اين برنامه حضور داشته باشند.

همتي پور در ادامه به مشكلات فراوان براي برگزاري كنسرت در ايران اشاره كرد و گفت: ما بعد از صدور مجوز وزارت ارشاد براي برگزاري كنسرت تازه هماهنگي با مراكز مختلف همانند، ‌استانداري، فرمانداري، شوراي تامين و... را بايد انجام دهيم.

داريوش خواجه نوري نيز در اين نشست گفت: ما قصد انجام كار فرهنگي داريم اما متاسفانه تا زمان اجراي كنسرت با استرس مواجه هستيم و هر نهادي به راحتي مي‌تواند به ما بگويد كه نبايد كنسرت خود را برگزار كنيد.

وي ادامه داد: ‌ما براي كنسرت سال گذشته در كاخ سعد‌آباد كه موفق به برگزاري آن نشديم 28 ميليون تومان خرج كرديم و 12 هزار بليط چاپ شد.

خواجه نوري تصريح كرد: با تمامي سختيهايي كه در برگزاري كنسرت وجود دارد، معتقديم كه بايد كنسرت برگزار كنيم و سختي‌هاي آن را به جان مي‌خريم حتي اگر شرايط سخت‌تر شود ولي ما راهمان را ادامه مي‌دهيم.

اين خواننده موسيقي تاكيد كرد:‌كنسرت ما از معدود كنسرتهايي است كه در ماه مبارك رمضان برگزار مي‌شود و ما اميدواريم با كنسرت ما، از سالهاي بعد، برگزاري كنسرت در ماه رمضان بيشتر شود چون همه معتقد به برگزاري جشن ماه مبارك رمضان هستند.

وي ادامه داد: با توجه به اجراي گروه ما در ماه مبارك رمضان سعي كرديم در اين برنامه موسيقي عرفاني داشته باشيم و من در اين كنسرت قطعاتي از آلبوم "افق" كه بزودي به بازار مي‌آيد را مي‌خوانم.

وي در پاسخ به سوالي گفت: كنسرت گروه در حقيقت،‌ تلفيقي از موسيقي پاپ سنتي و نواحي است و با توجه به اينكه بسياري از جوانان با موسيقي سنتي آشنا نيستند قصد داريم با برگزاري كنسرت موسيقي تلفيقي توجه آنها را به موسيقي سنتي جلب كنيم.

خواجه نوري در ادامه با انتقاد شديد از موسيقي مبتذل داخلي گفت: متاسفانه مافياي موسيقي شديدا از موسيقي مبتذل و يك بارمصرفي حمايت مي‌كند و هم اكنون گوش جوانها به اين موسيقي عادت كرده است.

وي تاكيد كرد:‌اين نوع از موسيقي كه اين روزها باب شده است. نه شعر و نه موسيقي دارد و بسيار زودگذر است و امروز مورد اقبال مردم است و فردا فراموش مي‌شود.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home