Saturday, January 24, 2004

Click here
اولين آلبوم پاپ ويژه كودكان و نوجوانان منتشر شد
ني ني گل ، اولين اثر پاپ ويژه كودكان و نوجوانان منتشر شد . قطعات اين آلبوم تولد – ني ني گل – گل ستاره – جنگل – ورزش – مداد رنگي – شهربازي – صبح بخير – لولو نام دارند . اشعار اين آلبوم از سروده هاي فريد احمدي – بنيامين – نسيم حشمتي و آليس زميني و آهنگسازي آنرا شهريار صالحي انجام داده است كه داراي فضايي شاد و محرك بوده و در نوع خود بسيار جالب و مهيج مي باشد .
در انتخاب ترانه ها و ساخت آهنگها دقت بسياري انجام گرفته تا بر اساس نيازهاي آموزشي ، روحي و رواني و جسمي حركتي كودكان و نوجوانان باشد و ميتواند در مهد كودكها ، منازل و مدارس ابتدايي مورد استفاده قرار بگيرد . هر چند اين آلبوم براي رده سني كمتر از 10 سال تهيه شده ولي بزرگسالان نيز از شنيدن آن لذت خواهند برد. اين آلبوم توسط موسسه فرهنگي هنري پيغام سحر تهيه و منتشر شده است .


براي آشنايي بيشتر و شنيدن نمونه آهنگها به صفحه زير مراجعه كنيد

http://www.saharmusic.com/newalbum/ninigol/index.htm

Sunday, January 18, 2004

بزودي حبرنامه شماره 18 ويژه بهمن ماه منتشر مي شود

( خبرنامه موسيقي شماره 17 ( ديماه 82

خبرنامه موسيقي شماره 17 ( دی ماه 82 )
- براي كمك به زلزله زده هاي بم : تيم هنرمندان كشور با تيم ملي فوتسال كويت بازي ميكند
- پس از چند سال در ايران : كنسرت استاد شجريان برگزار ميشود
- بزرگان موسيقي كشور به نفع زلزله زدگان به ميدان آمدند
- اركستر سمفونيك تهران به رهبري ايرج صهبائي، به نفع زلزله زدگان برنامه اجرا ميكند
- كنسرت موسيقي سنتي به ياد ايرج بسطامي
- اكبر گلپايگاني پس از 25 سال؛ براي زلزله زدگان بم ميخواند
- برگزاري كنسرت خشايار اعتمادي به نفع زلزله زدگان به تعويق افتاد
- محمد نوري: كاش جوانتر بودم و در سراسر ايران براي زلزله زدگان بم كنسرت ميگذاشتم
- كنسرت بزرگ محمد اصفهاني به نفع زلزله زدگان در سالن ميلاد
- به نفع زلزله زدگان بم ؛ كنسرت موسيقي تلفيقي فلامنكو و موسيقي ايراني
- براي كمك به زلزله زدگان و به ياد ” ايرج بسطامي ” ؛“ محمدرضا شجريان ” و“ حسين عليزاده ” با مردم ديدار ميكنند
- گزارش تصويري / گردهمايي موسيقيدانان براي كمك به زلزله زدهگان بم
- همايش بزرگ هنرمندان موسيقي ايران به نفع زلزله زدگان بم
- محمدرضا شجريان ، حسين عليزاده ، كيهان كلهر ، ناصح پور ، داريوش پيرنياكان ، صديق تعريف ، داود گنجه اي و...
- فرهاد فخرالديني : جامعه ي موسيقي به شدت از فاجعه ي بم متاثر است
- ستاد جمع آوري كمك به مردم زلزله زده شهرستان بم در حوزه هنري تشكيل شد
- اختصاص عوايد آلبوم “ نيايش ” به نفع كودكان زلزله زده ي “ بم”
- اطلاعيه جامعه آهنگسازان معاصر به مناسبت زلزله بم “ ما نيز با شما غمزده ايم”
- شش كنسرت موسيقي ، براي كمك به زلزله زدگان بم
- كنسرت شهرام ناظري به نفع بازماندگان فاجعه ي “ بم”
- خيريه ی اشرافی ؟ درباره ی کنسرت شهرام ناظری در پاريس به مناسبت زلزله ی بم





براي كمك به زلزله زده هاي بم : تيم هنرمندان كشور با تيم ملي فوتسال كويت بازي ميكند
تيم هنرمندان ايران براي يك بازي دوستانه 15 و 16 بهمن راهي كويت ميشود در اين مسابقه كه عوايد آن به نفع زلزله زده هاي بم مي باشد سرود تيم هنرمندان به سه زبان فارسي ، انگليسي و عربي اجرا خواهد شد . آهنگسازي اين سرود را داود ناقور انجام داده است. همچنين يك كنسرت جمعي با حضور محمد عيوضي ، فرهاد جواهر كلام ، داود ناقور ، هوتن و هومن جوادي و ... در كويت اجرا خواهد شد
لازم به ذكر است كه تيم هنرمندان چندين بازي ديگر در برنامه داشته و بازي هاي بسياري به نفع زلزله زده هاي بم انجام داده است .




پس از چند سال در ايران : كنسرت استاد شجريان برگزار ميشود
استاد شجریان پس از چند سال دوری از اجرای کنسرت درایران برای کمک به زلزله زده های بم بروی صحنه میرود اطلاعات بیشتر متعاقبا اعلام خواهد شد





بزرگان موسيقي كشور به نفع زلزله زدگان به ميدان آمدند
عليزاده ، كلهر، پيرنياكان ، كامكارها ، اركستر ملي، سمفونيك و ...

هفته ي فرهنگي كمك به زلزله زدگان كار خود را با اجراي اركستر ملي در 11 و 12 ديماه آغاز خواهد كرد.
خوشرو، معاون اجرايي مركز موسيقي، با بيان خبر فوق به خبرنگار موسيقي خبرگزاري دانشجويان ايران ( ايسنا ) گفت : اركستر سمفونيك نيز در 14 دي ماه اجراي برنامه خواهد داشت.
به گفته خوشرو؛ گروه كامكارها ، ذوالفنون ، حسين عليزاده و هنرجويانش ،كيهان كلهر و گروه شهنازيها به سرپرستي پرنياكان هم به ترتيب در طول هفته آينده به نفع زلزله زدگان در تالار وحدت كنسرت ميدهند.
وي افزود : گروههايي مثل پور ناظري و ... هم براي برگزاري كنسرت اعلام آمادگي كرده اند ؛ اما با اين حال براي قرار دادن اين گروهها در فهرست اجراها با مشكل جا روبرو هستيم.
بنابر اعلام معاون اجرايي مركز موسيقي؛ گروههاي موسيقي پاپ به سرپرستي بهنام ابطحي ، خشايار اعتمادي ، محمد نوري ، محمد اصفهاني و ماني رهنما در سالن ميلاد به نفع زلزله زدگان كنسرت خواهند داد .
خوشرو در پايان به ايسنا گفت : وزارت بازرگاني نيز با مركز موسيقي همكاري داشته و قرار شده كه براي برگزاري كنسرت در سالن ميلاد هيچ اجازهاي دريافت نشود و كل درآمدهاي حاصله از كنسرت ها به نفع زلزله زدگان استان كرمان اختصاص يابد .




اركستر سمفونيك تهران به رهبري ايرج صهبائي ، به نفع زلزله زدگان برنامه اجرا ميكند.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران ( ايسنا ) به نقل از روابط عمومي مركز موسيقي ، گروه خشايار اعتمادي ، يكشنبه ٤/١٠/٨٢ ساعت ١٩:30 در سالن ميلاد اجراي برنامه داشته و گروه محمد اصفهاني همين ساعت روز بعد به اجراي برنامه ميپردازد.
گروه بيدل ارغنون به سرپرستي حسام الدين سراج نيز ١٤/١٠ در تالار وحدت ساعت ٢١ اجراي برنامه خواهد داشت و در همين راستا ، رجبپور - مدير تهيه گروه آريان - كه هم اكنون براي برگزاري چندين كنسرت به مناسبت تعطيلات ژانويه در آلمان به سر ميبرد ، بخشي از عوايد اين گروه را به زلزله زدگان اختصاص داده اند.





كنسرت موسيقي سنتي به ياد ايرج بسطامي
كنسرت موسيقي سنتي به ياد ايرج بسطامي ميشود برپا مي شود.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران ( ايسنا ) كنسرت موسيقي سنتي به ياد ايرج بسطامي ١٩ و ٢٠ ديماه از ساعت ٣٠/٢٠ تا ٢٢ در خانه هنرمندان برگزار ميشود و عوايد حاصل از فروش آن به مردم زلزله زده بم اهدا خواهد شد.




اكبر گلپايگاني پس از 25 سال؛
براي زلزله زدگان بم ميخواند

اكبر گلپايگاني خواننده ي پيشكسوت موسيقي اصيل ايراني و رئيس كميته ي هنري آكادمي نخبگان جوان توليدگرايان ايران معتقد است : جامعه هنري ايران در اين شرايط سخت و در قبال مردم داغديده بم ، وظيفه ي خطيري بر عهده دارد .
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران ( ايسنا ) اين هنرمند با بيان اينكه هنرمندان متعلق به مردم و خاك وطن بوده و در غم و اندوه و شادي آنها شريك هستند ، از تمامي هنرمندان كشور دعوت كرد تا دست به دست يكديگر داده و در جمع آوري كمكهاي مردمي به خصوص در زمينه بازسازي پرهزينه شهر عظيم بم پيش قدم شوند .
به گزارش خبرنگار ايسنا ، اكبر گلپايگاني كه روزگاري به مرد حنجره طلايي معروف بوده است در خصوص نحوه برگزاري كنسرت به نفع زلزله زدگان بم گفت : به نظر من اين كنسرت بايستي با همكاري وزارت اقتصاد و دارايي و وزارت كشور برگزار شود و قيمت بليط نيز ”همت عالي” قرار داده شود تا همه مردم به هر مقدار كه ميتوانند از اين طريق در امر كمك رساني مشاركت كنند. به گزارش ايسنا ، وي ياداور شد : مبالغ جمع آوري شده از محل فروش بليط ، بايد زير نظر نماينده رئيس دادگستري تهران به وزارت اقتصاد براي ساخت مسكن رايگان براي زلزله زدگان تحويل داده شود .
در اين نشست ، منصور مهديزاده نيز كه پس از گذشت 30 سال در تير ماه سال جاري عنوان جهان پهلواني را به ايران بازگردانيد ، اعلام داشت : جامعه پيشكسوتان ورزشي در كمك رساني به زلزله زدگان بم ، استاد گلپايگاني را همراهي خواهند كرد . به گزارش ايسنا ، وي افزود: تمامي ورزشكاران پيشكسوت ، وظيفه خودشان ميدانند تا در اين حركت ملي شركت كرده و كمكهاي مردمي را براي زلزله زدگان بم جمعآوري كنند تا سنت شادروان جهان پهلوان تختي را كه در جريان زلزله بويين زهرا كاروان عظيم مردمي را با كمك پهلوانان به راه انداخت، دوباره زنده كنند .
دكتر سيد مهدي صحرائيان ، رئيس آكادمي نخبگان جوان توليدگرايان ايران و ابوالقاسم عابدينپور ( نماينده مردم تربت حيدريه در مجلس شوراي اسلامي ) كه سمت دبير كميته بازسازي مسكن زلزله زدگان را به عهده دارد نيز در اين نشست اظهار كردند : اميدواريم با همت وزارت ارشاد ، سازمان هلال احمر ، وزارت اقتصاد و دارايي و وزارت كشور، به دعوت خالصانه هنرمند بزرگ و محبوب و پرطرفدار ايران و نيز نداي جهان پهلوان مهديزاده، پاسخ مثبت داده شده و مقدمات برگزاري كنسرت استاد گلپا را با دستياري پژوهشگران آكادمي نخبگان جهان توليدگرايان ايران در سالن پنج هزار نفره وزارت كشور فراهم سازند.





برگزاري كنسرت خشايار اعتمادي به نفع زلزله زدگان به تعويق افتاد
كنسرت خشايار اعتمادي به نفع زلزله زدگان كه قرار بود فردا در سالن ميلاد برگزار شود ، به 22 ديماه موكول شد.
اعتمادي در گفت وگويي با خبرنگار موسيقي خبرگزاري دانشجويان ايران ( ايسنا ) با بيان خبر فوق گفت كه علت به تعويق افتادن اين كنسرت نبود تبليغات منلسب و تلاش او براي بالا بردن سطح كمي و كيفي تبليغات به منظور استقبال از كنسرت است
او افزود : تبليغات اين كنسرت كه داراي اهداف متعالي به نفع آسيب ديدگان بم است بايد متفاوت از كنسرتهاي معمولي باشد .
وي در ادامه با تاكيد بر اين كه مشكلات حادثه ديدگان زلزله در راه است ، گفت : كه هنرمندان نقش مهمي را در تسكين دردهاي مردم بر عهده دارند.
اعتمادي ادامه داد : در اين كنسرت قطعاتي از آلبوم دلشوره و ترانه گريه كن اجرا ميشوند .
گفتني است ترانه گريه كن آخرين ساخته اعتمادي كه هفته پيش به مناسبت زلزله بم ساخته شد . پيش از اجراي شهرام ناظري به صورت كليپ درسالن ميلاد اجرا شد .





محمد نوري:
كاش جوانتر بودم و در سراسر ايران براي زلزله زدگان بم كنسرت ميگذاشتم

كاش جوانتر ميبودم و ميتوانستم در سراسر ايران براي زلزله زدگان بم كنسرت ميدارم ، ولي چه كنم كه سن بالا اين اجازه را به من نميدهد.
به گزارش ايسنا به نقل از روابط عمومي مركز موسيقي ، محمد نوري خواننده توانا و پيش كسوت ايراني ضمن اعلام اين خبر با ابراز همدردي با هموطنان ايراني افزود : من وقتي اين خبر را شنيدم به شدت متاثر شدم و براي مصيبت ديدگان هموطنم اشك ريختم ، به نظرم همه مردم ايران بايد در اين عزاي ملي شريك باشند و هر كس به نوعي اين تاثر و اساس همدردياش را بيان كند .
وي گفت : در اين زمينه تلاش هنرمندان بسيار عالي و تحسين برانگيز بود و من با ديدن اين تكاپو و حس والاي آنها مشئوف شدم و هنگامي كه به من پيشنهاد شد تا كنسرتي به همين مناسبت برگزار كنم با جان ودل پذيرا شدم .
وي در ادامه اظهار داشت ما بايد واقع بين باشيم و در حقيقت واقع بيني آغاز فرزانگي مردم است ، مطمئن باشيد آفتاب مهرباني و به انسان انديشيدن هرگز در اينجا غروب نميكند . اين خواننده مردمي در ادامه با گفتن اين نكته كه وقت زيادي براي تمرين و ارايه قطعات جديد نداشتم افزود : چون بسياري از كشورهاي جهان با ابراز همدردي به كمك مردم زلزله زدگان بم شتافتند ، بي مناسبت نديدم كه براي اداي احترام و تشكر به آنها قطعه اي به نام “ اسانتالوچيا” به پنج زبان روسي، انگليسي، فرانسوي، ايتاليايي و عربي را اجرا كنيم وي همچنين افزود در اين كنسرت كه سه شنبه شب در سالن ميلاد اجرا ميشود قطعاتي را كه براي مردم خاطره انگيز است و در عين حال حالتي محزون دارد اجرا خواهيم كرد .
محمد نوري در خاتمه گفت : اين كنسرت به رهبري شفقي نژاد و به همراهي گروه كر خواهد بود و من اميدوارم بتوانم ياد و خاطره ايرج بسطامي را نيز در اين برنامه زنده كنيم.





كنسرت بزرگ محمد اصفهاني به نفع زلزله زدگان در سالن ميلاد
محمد اصفهاني ، خواننده پاپ 15 ديماه به نفع زلزله زدگان استان كرمان در سالن ميلاد كنسرت ميدهد.
به گزارش ايسنا به نقل از روابط عمومي مركز موسيقي ، اصفهاني در اين خصوص با اشاره به حادثه ناگوار زلزله بم ضمن ابراز تاسف و همدردي با هموطنان گفت : اين فاجعه را به بازماندگان حادثه بم تسليت ميگوييم.
وي افزود : هر چه در توان من و گروهم باشد از كمك به مردم شريف بم كوتاهي نميكنيم و در اين راستا تلاش هنرمندان موسيقي بسيار چشمگير و عالي بود و حيرت همگان را برانگيخته و اميدوارم اين كمك اندك گامي براي تسلي هموطنان باشد .
اصفهاني درباره قطعات اجرايي گفت : بيشتر قطعات با حال و هواي مناسب با فاجعه بم انتخاب شدهاند .
اين خواننده پاپ در پايان افزود : برنامه اين كنسرت با زواياي برنامه هاي تعريفي از كنسرتها قابل تعريف نيست چرا كه هدف اصلي كمك به زلزله زدگان استان كرمان است .





به نفع زلزله زدگان بم؛
كنسرت موسيقي تلفيقي فلامنكو و موسيقي ايراني

14 – 15 و 16 دي كنسرت موسيقي تلفيقي فلامنكو و موسيقي ايراني به نفع زلزله زدگان بم در فرهنگسراي نياوران برپا ميشود.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران ، ساعت 19 سه روز ياد شده با سرپرستي و آهنگسازي ”عماد بنكدار” قطعاتي از آلبوم ارگ نيز اجرا ميشود.
در اين برنامه احسان فرامرزي ( گيتار ) ، رضا آبائي ( قيچك ) ، درشن جوت سنگ آنند ( طبلا ) ، همايون نصيري ( پركاشن ) ، حامد نيكپي ( خواننده و تنبور ) ، عماد بنكدار ( گيتار ) و پيتر آكوپ ملحمي ( باس ) هنرنمايي ميكنند .





براي كمك به زلزله زدگان و به ياد ” ايرج بسطامي ” ؛“ محمدرضا شجريان ” و“ حسين عليزاده ” با مردم ديدار ميكنند
برنامه ي ديدار و ملاقات موسيقيدانان نام آشناي كشور جهت دريافت كمكهاي هنرمندان و مردم هنردوست برگزار ميگردد .
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران ( ايسنا ) هنرمندان برجسته موسيقي كشور چون محمدرضا شجريان ، حسين عليزاده ، كيهان كلهر ، نوربخش و ... در كنار اعضاي هيات مديره ” خانه موسيقي” هوشنگ ظريف ، فريدون ناصري ، داود گنجه اي ، كامبيز روشن روان ، همايون خرم ، داريوش پيرنياكان ، حسن رياحي و نصراله ناصحپور از ساعت 9 صبح روز چهارشنبه 10 دي ماه در محل جديد ” خانه موسيقي” گرد هم ميآيند. به گزارش ايسنا ، اين هنرمندان ضمن همدردي با بازماندگان و بي خانمان شدگان شهرستان بم و به ياد زنده ياد ” ايرج بسطامي ” هنرمند محبوب موسيقي ، ضمن ديدار و ملاقات با مراجعه كنندگان ، كمكهاي نقدي علاقمندان و ياري رسانان را دريافت خواهند كرد .
” خانه موسيقي ” واقع درخيابان فاطمي غربي ، نبش جمالزاده شمالي ، شماره 284 است .






/گزارش تصويري/
گردهمايي موسيقيدانان براي كمك به زلزله زده گان بم


http://www.isna.ir/news/NewsCont.asp?id=329522&lang=P






همايش بزرگ هنرمندان موسيقي ايران به نفع زلزله زدگان بم
محمدرضا شجريان ، حسين عليزاده ، كيهان كلهر ، ناصح پور ، داريوش پيرنياكان ، صديق تعريف ، داود گنجهاي و...
مردم مشتاق و هنر دوستدان ، از ساعت 9 صبح امروز براي حضور همايش بزرگ هنرمندان موسيقي ايران به نفع زلزله زدگان بم در خانه ي موسيقي ، گردهم آمدند .
به گزارش خبرنگار موسيقي خبرگزاري دانشجويان ايران ( ايسنا ) ، محمدرضا شجريان ، حسين عليزاده ، كيهان كلهر، استاد ناصح پور ، داريوش پيرنياكان ، داود گنجهاي ، سينا سرلك ، فاضل جمشيدي ، كامبيز روشن روان ، همايونپور ، مجيد درخشاني ، سعيد فرج پوري و ... همه و همه ، امروز آمدند تا نمايي از وحدت و همدلي از طريق هنر را بار ديگر ، در كمك رساني به آسيب ديدگان زلزله بم ترسيم كنند .
بر سر در ورودي خانه موسيقي ، تصويري بزرگ از شادروان ايرج بسطامي نصب شده بود . تصويري كه هر كه ميديد با اندوه ميگفت : آسمان چون شمع مشتاقان پريشان ميكند ....
حسام الدين سراج ، افتخاري ، اسماعيل واثقي - موزيسين ايراني ساكن اتريش و ... هم به تدريج آمدند .
خيل مشتاقان استاد شجريان را دربر گرفته بود استاد آواز ايران به سيل تسليت دوستدارانش ؛ درباره درگذشت شاگردش - ايرج بسطامي - پاسخ ميگفت .
“تاثر و تاسف“ در خصوص زلزله بم و از دست رفتن بسطامي ، تنها واژه گاني است كه اينك ميتوان از خيل بزرگان موسيقي حاضر در تجمع امروز به گوش جان شنيد . به گزارش ايسنا ، پيرنياكان ميگويد : استقبال از برنامه ، تاكنون غيرقابل تصور بوده است . با اين حال دوست داريم كه پول جمع شده را با پول كنسرتها يكجا جمع كرده و سالني ، مدرسه اي و .. به اسم شادروان بسطامي در كرمان بسازيم .
كمي آن سوتر داود گنجه اي ، وفايي و روشن روان در حال توزيع قبضهاي كمك به زلزله زدگان در پشت ميزي ساده هستند ، قبضها هنوز دست به دست نشده ، به امضاي استاد شجريان ، سراج ، كلهر و ... مزين ميشوند .
روشن روان اعتقاد دارد : اين ابراز همدلي به فراخوان جامعه موسيقي ، نشان از عشق مردمي است پاك و اهورائي كه به همبستگي ملي و هنر كشورشان دارند .
او تاكيد ميكند : اميدوارم كه ديگر شاهد زلزله اي نباشيم كه هنرمندان به اين دليل در يك مكان هنري تجمع كنند بلكه شاهد روزهايي خوش باشيم كه هنرمندان در ميان مردم حضور يابند . به گزارش ايسنا ، جمعيت ، كماكان در خانه موسيقي و خيابان فاطمي موج ميزند ، استاد شجريان در ميان خيل هوادارانش تقريبا گم شده است . چندين بار جاي او را عوض ميكنند . حتي او را به حياط خانه موسيقي هدايت ميكنند تا براي دوستدارانش سخنراني كند ؛ اما استاد آواز ايران كه چند سال است فعاليت هنري را در ايران ترك گفته است ؛ از حجب هيچ نميگويد . امضا ميكند ، دوستدارانش را در آغوش ميگيرد ، با آنها عكس ميگيرد و گاها با يادآوري فوت ايرج بسطامي ترنم رقيقي از اشك صورت او را ميپوشاند .
صديق تعريف هم ميآيد و در كنار دكتر رياحي پور مينشيند . وقتي صحبت از مرحوم بسطامي ميشود با صدايي گرفته ميگويد : حيف بود از آن صدا و آدم خالص كوير كه به اين زودي از جامعه هنري كشور رخت بربسته و ما را سوگواركند .
مسوولان مركز موسيقي هم آمدهاند . علي مرادخاني ، خوشرو ، وفايي و ايرج نعيمايي . حال نوبت استاد شجريان است كه در برابر خبرنگاران قرار گيرد . آرام و شمرده ميگويد : با عليزاده ، كلهر و ديگر دوستان خانه موسيقي ميخواهيم كمكهاي مردمي را دريافت و زير نظر خود بنايي را احداث كرده و سپس به سازمان مربوطه در بم تحويل دهيم . به گزارش ايسنا ، او ادامه ميدهد : اين بنا ترجيحا فرهنگي يا درماني خواهد بود . اين ايده اي است كه من مطرح كردم .
حسين عليزاده از گفت وگو طفره ميرود . فاضل جمشيدي هم اظهار اميدواري ميكند كه ديگر شاهد جمع شدن هنرمندان ، براي حوادثي چون حادثه بم نباشد بلكه هر چه باشد خوشي و شاديهاي عمومي باشد .
او در ادامه از احتمال راه اندازي بنيادي به نام مرحوم بسطامي خبرميدهد .
كلهر در پاسخ به ايسنا ميگويد : فاجعه بزرگي بود و غيرقابل تصور ، به همين دليل هم اينجا جمع شده ايم تا گوشه اي از دين خود را ادا كرده باشيم .
از ظهر ساعتي گذشته است ؛ اما تجلي زيباترين احساسات مردمي هم چنان ادامه دارد. مردم ميآيند ، كمكهاي خود را اهدا ميكنند ، خالصانه اساتيد هنري را در آغوش ميگيرند و ميروند .




فرهاد فخرالديني:
جامعه ي موسيقي به شدت از فاجعه ي بم متاثر است

اركستر موسيقي ملي به رهبري فرهاد فخرالديني 11 و 12 ديماه به نفع زلزله زدگان استان كرمان در تالار وحدت اجراي برنامه خواهد داشت .
فخرالديني ، در گفت وگويي با خبرنگار موسيقي ايسنا ؛ ضمن اظهار تاثير شديد از آسيب ديدن شمار زيادي از هموطنانمان در زلزله بم ؛ اين حادثه را به داغداران زلزله و مردم ايران تسليت گفت .
وي همچنين از درگذشت ايرج بسطامي ، خواننده موسيقي سنتي در زلزله بم اظهار تاسف كرد.
فخرالديني گفت : به همين مناسبت اركستر ملي در دو بخش با حضور خوانندگاني چون رشيد وطن دوست ، منبري ، عليرضا قرباني و جمشيدي به نفع زلزله زدگان كنسرت ميدهد .
رهبر اركستر ملي در پايان از ساري گلين ، وطن عزيز ، بعد از تو ، الله مزار ، كعبه دلها ، چنگ شكسته ، همدم ، مرغ سحر ، پرتو شمع و... به عنوان قطعات اجرايي در اين كنسرت نام برد .





ستاد جمع آوري كمك به مردم زلزله زده شهرستان بم در حوزه هنري تشكيل شد .
با هدف جمع آوري كمك به مرد زلزله زده و مصيبت زده شهرستان بم ، حوزه هنري در خصوص ياري رساني به مصيبت ديدگان و آسيب ديدگان بم ستادي را تحت عوان ستاد جمع آوري كمك به مردم زلزله زده بم تشكيل داد .
به گزارش ايسنا به نقل از ستاد خبري حوزه هنري ، اين ستاد ضمن جمع آوري كمكهاي نقدي، غيرنقدي .. قرار است با همكاري و همياري دستگاههاي دولتي با استقرار پايگاهي در محل حوزه هنري ، اقدامات شايان و قابل توجهي در خصوص كمك زلزله زدگان بم و ديگر هموطنان آسيب ديده عزيز كرماني ارايه دهند .
برپايه اين گزارش در اولين اقدام 80 نفر از دانشجويان دانشگاه سوره جهت كمك رساني به زلزله زدگان شهرستان بم به منطقه اعزام شدند .
گفتني است علاوه بر اعزام اولين محموله كمكهاي دانشجويان دانشگاه سوره به منطقه ، كارمندان حوزه هنري و شركتهاي وابسته 3 روز حقوق ماهانه خود را جهت كمك به مردم زلزله زده بم اختصاص دادند .





اختصاص عوايد آلبوم “ نيايش ” به نفع كودكان زلزله زده ي “ بم”
گروه “ آنسامبل سل ” عوايد حاصل از فروش بخشي از سي دي و كاست هاي “ نيايش” را به نفع كودكان زلزله زده اختصاص ميدهد .
به گزارش ايسنا ، هما صدر ارحامي مسؤل روابط عمومي اين گروه ، به نقل از بهمن مه آبادي ، سرپرست “ آنسامبل سل ” اعلام كرد : در پي زلزله بم گروه موسيقي سل همچون ديگر اعضاي خانواده موسيقي كشور غمگين و عزادار است .
لذا در جهت كمك و همراهي با مردم دردمند “ بم ” ما نيز قسمتي از سي دي و كاست هاي نيايش را به نفع كودكان
زلزله زده آن ديار بفروش مي رسانيم و كليه در آمد حا صله ، به اين مهم اختصاص خواهد يا فت .





اطلاعيه جامعه آهنگسازان معاصر به مناسبت زلزله بم “ ما نيز با شما غمزده ايم ”
جامعه ي آهنگسازان معاصر ايران به مناسبت درگذشت شمار زيادي از هموطنانمان در حادثه ناگوار زلزله ي بم بيانيه اي را صادر كرد .
به گزارش خبرنگار موسيقي ايسنا ، در اين بيانيه ضمن ابراز همدردي با حادثه ديدگان زلزله ي بم جامعه ي آهنگسازان معاصر عموم هنرمندان را به مشاركت در كمك رساني به حادثه ديدگان استان كرمان فرا خوانده است . در بخش ديگري از اين بيانيه آمده است : چيزي براي گفتن وجود ندارد ، ما نيز با شما سوگوار و غمزده ايم .





شش كنسرت موسيقي، براي كمك به زلزله زدگان بم
انجمن موسيقيدانان نياوران با همكاري 4 موسسه خصوصي دست اندركار تهيه ي موسيقي در يك حركت مشترك ، 6 كنسرت موسيقي را به نفع زلزله زدگان شهر بم برنامه ريزي و اجرا ميكنند .
به گزارش ايسنا ، روابط عمومي انجمن موسيقيدانان نياوران ضمن عرض تسليت به تمامي بازماندگان اين حادثه و تمامي مردم نوعدوست ايران و با آرزوي بهبودي هر چه سريعتر آسيب ديدگان اين فاجعه اعلام كرد كه اين انجمن با همكاري مجموعه فرهنگي تاريخي نياوران ، گروه هنري ناربن ، موسه فرهنگي هنري بم آهنگ ، نشر موسيقي هرمس و مركز موسيقي بتهوون از روز جمعه 12 دي ماه 1382 به مدت يك هفته كنسرتهاي مختلفي را براي كمك به زلزله زدگان بم اجرا خواهد كرد .
گفتني است كه معادل يك شب از عوايد كنسرت گروه نور ، به سرپرستي كريستف رضاعي ، كه در تاريخهاي 17 ، 17 – 18 و 19 دي ماه در سرسراي كاخ نياوران برگزار ميشود و همچنين يك سوم از درآمد كنسرت گروه زهي پارسيان كه در روزهاي 25 ، 26 و 27 دي ماه در سالن سبز كاخ نياوران اجرا مي شود براي كمك به مصيبت زدگان زلزله بم اختصاص خواهد يافت .





كنسرت شهرام ناظري به نفع بازماندگان فاجعه ي“ بم”
شهرام ناظري گفت : حادثه ي ناگوار بم ، دل هر ايراني را به درد آورد و ما هنرمندان ، عزم خود را براي كمك به حادثه ديدگان جزم خواهيم كرد .
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران ( ايسنا ) شهرام ناظري گفت : وظيفه ي خود ميدانيم تا با برگزاري كنسرت و اختصاص درآمد حاصله از آن به حادثه ديدگان استان كرمان گوشه اي از دين خود را ادا كنيم .
شهرام ناظري همچنين از شادروان ايرج بسطامي كه در زلزله ي بم جان خود را از دست داد به عنوان هنرمندي خوش صدا و خلاق ذكر كرد كه درگذشت او از اين حيث ، ضايعه اي براي جامعه هنري محسوب ميشود .
به گزارش روابط عمومي مركز موسيقي ، تاريخ اجراي كنسرت شهرام ناظري ، فردا سه شنبه ساعت ٣٠/١٩ در سالن ميلاد تعيين شده است .
به گزارش ايسنا ، شهرام ناظري قبلا براي بچه هاي افغانستان ، حادثه ديدگان زلزله ي گلستان و بچه هاي سرطاني نيز اجراي برنامه داشته است .





خيريه ی اشرافی ؟ درباره ی کنسرت شهرام ناظری در پاريس به مناسبت زلزله ی بم، صنم سليمانی - پاریس
من « فرهنگسرای پويا » را نمی شناختم ، اما زلزله را می شناسم ، بم را می شناسم ، کارهای شهرام ناظری را هم . دردی است دور بودن از وطن ، از ميهن ، و تنها شاهد بودن، شاهد مرگ ، شاهد درد ، شاهد ويرانی بودن . در اين مقطع زمانی ، هرکس دست به کار می شود تا باری از روی شانه های خم شده ی مردم بم بردارد، اين جوش و خروش ها ، در حوزه های هنری و فرهنگی در پاس داشت انسان به راستی باعث دل گرمی است . آقای شهرام ناظری قرار است روز سه شنبه ششم ماه ژانويه در پاريس کنسرتی اجرا کنند ، کنسرتی به نفع مردم زلزله زده ی بم . دست ايشان را به گرمی می فشاريم و بر همت بلند ايشان درود می فرستيم . هماهنگی های اين کنسرت را « فرهنگسرای پويا » برعهده گرفته است . خب ، تا اين جای قضيه پسنديده و به جاست . بليت های اين کنسرت به صورت « همت عالی » به فروش می رسد .
از اين بهتر چه می شود ؟ هر کس به فراخور توان و بضاعت مالی اش می تواند در اين کار خير سهيم شود . قضيه از وقتی بغرنج می شود که خبر دار می شويم که فرهنگسرای فوق الذکر برای « همت عالی » حداقل تعيين کرده و حداقل اش از حداکثر تجاوز می کند ! اين که به ملت تحميل شود که بايد « حداقل سی يورو » بابت هر بليت بپردازند ، سوآل انگيز است . مگر قرار نيست اين کنسرت به نفع زلزله زده های بم برگزار شود ؟ پس چرا با اين قيمت سرسام آور تعداد زيادی از مشتاقان شهرام ناظری و دوستداران کمک به مردم زلزله ی بم را از هر دو امر محروم می کنيد ؟ يعنی تعداد زيادی از افراد هستند که نمی توانند ناظری را ببيند ، تعداد زيادی هستند که نمی توانند به مردم بم کمک کنند ، و دست آخر مردم بم هستند که از کمک های نقدی محروم می مانند . بايد توجه داشت که اولا در انجام کار خيريه ای اين چنين ، خط کش و مقياس های اين چنانی تعيين کردن ، به هيچ عنوان کار پسنديده ای نيست . ثانيا ، همين چند وقت پيش آقای شهرام ناظری در مصاحبه ای گفته بود که از قيمت های پايين کنسرت موسيقی اش در فرانسه تعجب کرده است ، پس يعنی ايشان اين بار خواسته اند تلافی دفعات قبل را دربياورند ؟ وقتی ايشان به تئاتر شهر پاريس آمدند و کنسرت اجرا کردند ، بليت های کنسرت ايشان بين نه( 9 ) تا دوازده ( 12 ) يورو به فروش می رفت، پس چرا اين بار که اتفاقا « همت عالی » است ، حداقلی تعيين کرده اند و آن را به 30 ( سی ) يورو رسانده اند ؟ وقتی کسی می خواهد از طريق صليب سرخ يا ديگر سازمان های بين المللی کمک نقدی بکند ، کسی او را ملزم نمی کند که چه قدر بپردازد ، ولی اين جا همه چيز فرق می کند ، و خيريه ، چهره ی اشرافی به خود گرفته است . کاش آقای شهرام ناظری اين مساله را مرور می کردند ، کاش فرهنگسرای پويا در اين حرکت اش تجديد نظر می کرد ، خيريه برای مردم است ، و بايد در دسترس مردم باشد ، نه اين که در کار خيريه هم مساله ی طبقاتی حاکم بشود . کاش فرهنگسرای پويا در پوسترهايش می نوشت که بليت های کنسرت را به صورت همت عالی به فروش می رساند ، و اين شجاعت را هم می داشت که در پوسترش ، در تبليغ اش ، بگويد همت عالی حداقل دارد!